Rozen verwelken en schepen vergaan. Dus lig niet te melken maar doe er wat aan.
Drs P

Gras groeit niet harder als je er aan trekt.
Yvonne Caspers

Zelfs op de hardste stoel kan worden gezeten.
Van Kooten en De Bie

Welkom bij marktgericht denken & doen

Marktgericht Denken & Doen

 

Missie, visie, doelen en strategie. Gesneden koek toch? Iedere organisatie heeft ze. Maar gebruiken we ze ook? In de praktijk staan ze vaak op grote afstand van het dagelijks werk. Met als gevolg dat we met elkaar hard werken, maar ons vaak realiseren dat de missie als de stip op de horizon een administratief begrip is in plaats van een inspirerende ambitie die we samen gaan realiseren.


Waar sta je voor als organisatie? Wat wil je bereiken? En voor de dagelijkse praktijk van de medewerkers en managers: wat is als professional jouw toegevoegde waarde voor je klanten, wat is die van managers en hoe realiseer je die toegevoegde waarde?

 

Focus in onze aanpak:

  • Resultaatgericht leren werken met concrete marktbewerkingsplannen..
  • Deskundigheid bevorderen en verbeteren van vaardigheden.
  • Verantwoordelijkheid leren nemen voor bereiken gezamenlijk resultaat.
  • Samenwerken verbeteren omdat de kracht van een team groter is dan de som van de individuele leden.

Terug naar de basis

Als team van trainers, adviseurs en ontwikkelaars werken wij voor organisaties met als doel om marktgerichter te werken en het resultaat te vergroten. Van buiten naar binnen, wat is belangrijk voor de klant? Maar ook, van binnen naar buiten, wat is ons doel, waar zijn wij sterk in, hoe kunnen we ons onderscheiden? En, vervolgens hoe organiseren je dat dan.

Marktgericht Denken & Doen

Veel gehoorde vraag.... hoe kom ik tot een meer planmatige aanpak en hoe voorkom ik dat ik me laat leven door de waan van de dag? Maak een plan! En dan niet eentje voor in de lade, maar een praktisch plan dat je helpt koers te houden. Afgestemd op je doelen, werkende vanuit een goed doordachte strategie. Een planning met hele praktische mijlpalen en daarop afgestemde acties. En weet je, dan hou je nog steeds tijd over om ad hoc in te spelen op onverwachtse vragen uit de markt! We hebben al veel teams geholpen om dit punt te bereiken. We starten altijd met het bouwen van een marktgericht kader, hoe we dat doen? Onderstaand filmpje geeft een beeld van hoe we werken. Nieuwsgierig? We vertellen graag meer.

Wij hebben iets met plaatjes ...

Foto's, tekeningen, symbolen zeggen vaak zo veel meer dan woorden. Wij maken er daarom ook graag gebruik van. Op onze website vind u veel beelden die wij inzetten bij ons werk. U kunt de foto's downloaden.